12-10 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu 12-10 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

12-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Torrey

12-10

We gaan richting het zuiden via een mooie route denkt pap (en die heeft vaak gelijk) we rijden nog zeker een uur parallel een Canyonlands voordat we dit park eindelijk voorbij zijn. Er wonen hier toch wel heel weinig mensen dus we besluiten om in de laatste plaats die we tegenkomen te gaan tanken en wat boodschappen te doen. Er zijn verder bijna geen plaatsen meer op onze route van de aankomende dagen dus tank vol voorraad kastjes vol en we kunnen verder.

Voor het eerst veranderd de natuur om ons heen bij comb ridge een gebied met allerlei kleine lange spelonken in de grond. Dan komen we bij the white canyons! De spelonken zijn "wat" (behoorlijk) groter en alle steen is wit. Bomen zijn hier niet veel maar wel veel groene bosjes en struiken. Dus die boom die er af en toe tussen staat en die helemaal gevuld is met gele bladeren, vanwege de herfst, steekt prachtig af tegen dit mooie natuur plaatje! Aan de andere kant van de weg, ligt het red rock plateau. Mooie hoge rode afgeslepen rotsen. De weg waar wij op rijden is een soort grens tussen deze twee natuurverschijnselen.

We komen nu in het Glen Canyon gebied. Hier komen de Colorado en de Dirty Devil samen in het bovenste puntje van Lake Powell. De wereld wordt wat groener om ons heen en het water stroomt langs ons. Het is geweldig. We komen bij een scenic view point! Stoppen maar! We zijn weer de hoogte in gegaan en staan nu vanaf een plateau neer te kijken hoe het water onder ons stroomt terwijl we wat rondkijken loopt er nog 1 stel mannen bij ons. Meer staan er niet bij dit uitkijkpunt! En wat schetst onze verbazing het zijn Nederlanders! Tjonge jonge die zijn nog erger dan Chinezen! Nederlanders kom je echt overal tegen!

Het besluit wordt genomen om door te rijden naar Capitol Reef en om te proberen een slaap plek te krijgen bij Fruita (daar zijn jullie toch ook geweest Gert?) hier kun je tussen de fruitbomen staan bij een verlaten mormonen dorpje! Maar helaas zoals dat gaat is de camping vol. We krijgen de tip om morgen vroeg optijd te komen en net buiten het park is een soort van camping..... oke dat gaan we dan ff bekijken. Het is idd een soort van camping er staan campers tentjes en caravans in allerlei soorten en maten! Alleen is het echt geen camping. Wild kamperen met 40 anderen en lekker dichtbij de ingang van het park! Morgen maar proberen daar een plekje te krijgen!

• 17 Oktober 2016 - 22:02

Gert & Marry:

Fruita, daar zijn we ook geweest. We hebben daar niet overnacht, maar wel het winkeltje bezocht.
    We hebben daar een wandeling langs de Fremont River gemaakt en een (zelfgemaakt) ijsje gekocht.