11-10 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu 11-10 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

11-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Moab

11-10

Vandaag gaan we naar Canyonlands we besluiten om alleen the Island in the sky te bekijken. Dit is een gedeelte van Canyonlands. Canyonlands heeft in totaal 3 ingangen maar die zijn verdeeld door het park en dat is soms al snel een dag rijden voor ons. In alle informatie brochures staat als je maar 1 dag naar Canyonlands kunt gaan dan moet je Island in the sky doen. Dus dat doen we!

Voordat we maar Canyonlands gaan stoppen we eerst bij dead horse state park. Nu zal je denken wat een rare naam voor een park. (Dat vonden wij ook) maar na een kleine geschiedenis les snappen we hem. Dezelfde les nu voor jullie. Rond 1800 werden door de Spaanse ontdekkingsreizigers paarden losgelaten in dit gebied. Dit resulteerde erin dat hier uiteindelijk hordes met wilde mustangs woonden. Als je een echte cowboy was dan ving je die mustangs en maakte je ze tam. Nu was er een punt waar het heel makkelijk was om de paarden op te sluiten. Op dit punt was er maar 1 ingang die maar 10 meter breed was en aan alle andere kanten was een stijle afgrond. Dus hekje ervoor en klaar. Op een gegeven moment kwamen de cowboys terug bij de opgesloten paarden om te zien dat alle paarden waren gestorven aan uitdroging omdat er geen water was. Nou ja er was wel water, de Colorado rivier die ongeveer 65 meter onder de paarden stroomde. Vandaar dat dit dus dead horse heet. Het is een prachtig gebied! Met mooie kloven en een geweldig uitzicht! Onder ons stroomt nog steeds de Colorado rivier. Gelukkig hebben wij wel drinken bij ons dus niemand droogt uit!

We gaan verder naar Canyonlands maar een kleine 10 km verderop staan we bij de Ranger. We besluiten om eerst naar het verste puntje te rijden dit heet de grand view point overlook. Na een kleine 30 km zijn we er! Het uitzicht is wederom adembenemend. We staan aan de rand van een gigantische kloof deze kloof heeft zelf ook nog weer een kloof waar we in kunnen kijken! We kijken meters en meters naar beneden! Terwijl we vlak naast de afgrond staan! Hekjes e.d. Kennen ze hier niet. Goede wandelpaden ook niet dit maakt deze ervaring alleen nog maar mooier (alleen mams vindt het wat minder dat we zo dicht bij de afgrond staan).

We gaan terug en komen langs Mesa Arch afslaan en kijken! We kunnen hier een wandel route volgen net zo goed als alle andere routes. (De wandelpaden worden aangegeven door stapels met stenen en van een pad is niets te herkennen) het enige verschil is hier dat er geen afgrond is. We staan nu een halve km oog in oog met weer een arch. Een kleintje zo te zien. Geen zwermen met chinezen dus we kunnen even in rust kijken en een foto nemen. Eenmaal in de arch zijn we dat er achter niets meer is het is 1 heel groot ravijn! Erg indrukwekkend. We inspecteren de boog nog wat en komen erachter dat de boog erg groot is maar alleen vanaf de andere kant is dat goed te zien. Het lijkt erop alsof hij los staat van de rots waar wij op staan. Het loopt alweer mooi tegen de avond en we besluiten om terug te gaan naar moab. Het is ongeveer een uur rijden voordat we weer in moab zijn en op ons camping. Morgen gaan we via de toeristische route richtig Capitol Reef.