4-10 - Reisverslag uit Ennis, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu 4-10 - Reisverslag uit Ennis, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

4-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Ennis

4-10

Na een rusteloze nacht staan we op we pakken nog 1 keer de kaart erbij en kijken naar onze route. We komen tot de conclusie dat we gewoon gaan proberen om wel naar Yellowstone te gaan! Als de weg te slecht wordt dan zien we het dan wel weer! Draaien kan altijd, alleen gaan we dan maar 1 dag. Aangezien hier de nachten al erg koud zijn moeten we op ongeveer 120 km afstand van Yellowstone blijven om nachtvorst te vermijden. Maar eerst gaan we naar Virginia city. Onderweg moeten we stoppen. We zijn namelijk echt in the Wild West want een kudde met koeien komt ons tegemoet met cowboys op paard en honden erbij om de kudde in de correcte richting te sturen!

We komen aan in een soort museum dorp. Het heeft wel wat weg van het Veenmuseum (om jullie een idee te geven) alleen dan als een echt oud Amerikaans dorpje met saloon enz. Beetje jammer is dat de hoofdweg dwars door het dorpje gaat en dat alles dicht is. We kijken hier een tijdje rond en knippen aardig wat foto's. Hier besluiten we dat we door gaan naar Ennis. Hier blijft de temperatuur boven 0. (Wel 1 graad, brrrrr). We vinden een kampeerplek. Maar niet voordat we door sneeuwbedekte bergen rijden de weg is erg glad naar Jaap red zich prima en we komen veilig aan in Ennis (was maar een hele korte rit vandaag). Wel zakt ons door deze wegen een beetje de moed in de schoenen aangezien Yellowstone veel hoger ligt dan de weg de we hebben bereden vandaag. Morgen zullen we het zien!