Dag 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: S. Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

01 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vlucht ua 908 naar Chicago.

Daar gaan we! De eerste dag van onze reis is aangebroken. We starten lekker vroeg om 04:30 uur gaat de wekker. Na nog wat laatste dingen te hebben ingepakt gaan we om 5:20 uur rijden onderweg naar Schiphol. Het is donker maar toch wel al redelijk druk op de weg. We hebben even oponthoud bij Nijkerk waar een paar auto's elkaar een kusje hebben gegeven. Desondanks komen we op tijd 07:30 uur aan op p3 bij Schiphol. Daar de auto geparkeerd en dat hups in de pendelbus naar Schiphol.

Daar begint de ellende eerst het inchecken wat we via een paal moeten doen en geen van ons ooit gedaan heeft. We snappen er helemaal niks van er wordt van alles gevraagd over een verblijfplaats.... Maar deze hebben we niet want we gaan ja rondreizen. Na hulp te hebben gevraagd hebben we de boarding cards, ook al voor de vlucht naar Los Angeles. Bij het afgeven van de bagage word al vermeld dat het inchecken al om 09:30 begint. We vliegen echter pas om 10:55. Hmmmmmm

Al snel blijkt dat de regels voor de vlucht naar de USA weer aangescherpt zijn en we moeten echt bijna alles uit onze tassen halen. Het inchecken duurt dan ook in totaal bijna twee uur. Dus we hebben vertraging.

Na een lange vlucht in een vliegtuig waar de televisieschermen hun eigen leven leiden ( wel beeld geen beeld, of zo slecht niet te zien beeld), maar wel erg goede verzorging van de stewardessen, zijn we eindelijk in Chicago!

De transfer is makkelijk zegt de dame op Schiphol nog tegen ons, dat wijst zich allemaal vanzelf. Het enige wat zich vanzelf wees was dat we niks konden vinden maar na een erg vriendelijke meneer van de informatie te hebben gevraagd, komen wij bij de goede gate terecht en in ons vliegtuig. Waar we echter weer vertraging oplopen doordat er vorige week een brand heeft gewoed op O'Hara AirPort ( het vliegveld van Chicago). We vliegen een uur later dan dat de planning was.

Dus na wat strubbelingen komen we aan in Los Angeles lokale tijd is 18:40. Toch maar in een taxi gestapt omdat we niet meer wouden zoeken en geen idee waar ons hotel zich bevind. De taxirit kost ons 19 dollar, wanneer we de beste man betalen geven we hem het enige wat we hebben en dat is 100 dollarbiljet. Maar blijkbaar betaald niemand contant in Amerika want het duurt bijna 10 min tot we de 100 dollar hebben kunnen wisselen voor 20 dollar biljetten. (Zelfs in het hotel kunnen ze in eerste instantie niet wisselen)

Na een erg lange en enerverende dag zijn we aangekomen in het Marriott AirPort hotel. Erg mooie kamer allemaal goed verzorgd.

Optijd op bed want we zijn moe na bijna 24 uur reizen.

Morgen gaan we de camper halen......

• 01 Oktober 2014 - 18:20

Trijntje:

hopelijk gaat de rest van de trip wel zoals jullie hadden gepland heel veel plezier en een dikke kus vanuit Kalzienaveen