18-10 - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu 18-10 - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

18-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Hurricane

18-10

Vandaag gaan we hiken. Zo goed als we dat kunnen. We starten door naar de pendelbussen van het park te gaan bij het bezoekerscentrum. De pendelbus heeft 9 punten waar hij stopt. Wij gaan naar punt 5 de Zion Lodge hier kunnen we starten aan de emerald pool trail. Een route van 2 km heen en weer 2 km terug. Het eerste stuk is makkelijk. Dit is het gedeelte van de lower emerald pools. We lopen over een mooi aangelegd pad totdat we bij 2 kleine watervallen komen. Hier lopen we onderdoor aan de achterkant. De watervallen zijn nu heel klein en we worden maar een beetje nat. Ik kan me voorstellen als het hier geregend heeft of in het voorjaar wanneer de sneeuw smelt dat deze watervallen heel groot zijn en dat je wel erg nat knut worden.

We gaan verder naar de middel emerald pool. Geen mooi aangelegde paden meer maar zand met stenen en klimmen. Bij de middel emerald pool beginnen de watervallen waar we net onder door gekomen zijn. We besluiten om door te klimmen naar de upper emerald pool. Een beste klim. Van mooie paden is niets meer te herkennen en het is gewoon klimmen en klauteren om over allerlei rotsen te komen. Maar het uitzicht is super! Wel wordt ons tussen neus en lippen door vaak verteld dat dit geen route is wat men op slippers moet doen (maar ja die teen he!) en ook zonder goede wandelschoenen komen we bij de upper emerald pool. Erg mooi het is een soort kom waar we omringd worden door rotswanden en voor ons ligt een klein maar diep bergmeertje. Terwijl we even bijkomen en genieten van de mooie natuur om ons valt mijn blik op een paar berg beklimmers die halverwege de rotswand hangen. 200 meter boven ons bungelen ze aan touwen. Ze zijn aan het dalen dus we kunnen mooi toekijken dat ze naar beneden komen. Wanneer de eerste voet op de grond zet gebeurd dit onder applaus. Erg knap en vooral dapper! We gaan terug naar de Lodge eten en drinken wat en besluiten om de bus te nemen tot het einde van het park.

Bij de laatste stop van de bus stappen we weer uit. We gaan de riverside walk doen. Een makkelijke wandeling langs de rivier ongeveer 4 km. Het is hier prachtig en vooral groen door de rivier die hier loopt. Iets wat we wel gemist hebben in onze vakantie. Het is hier vooral dor. En het groene om ons heen doet ons wel goed! Er komen allemaal hikers terug uit de Narrows een route die door water en kloven gaat maar die deze route moeten lopen om daar te komen. Onze route eindigt dan ook bij de rivier en hier gaan veel mensen verder richting de Narrows. We gaan terug en net als vanochtend zitten we als sardientjes in een blik. Want er wordt heel veel gebruik gemaakt van de bussen!

Morgen nemen we afscheid van Zion. Wat ik persoonlijk wel 1 van de mooiste parken vind die we gezien hebben.

• 22 Oktober 2016 - 08:47

Anita Louwes:

Klinkt weer prachtig! Ik mis alleen het verhaal van die verjaardagstaart met 18 kaarsjes! Gefeliciteerd!