30-9 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu 30-9 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

30-9

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

03 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Seattle

30-9

Om 2 uur ontwaken de vosjes. Akelige biologische klok. Jessica wordt om 3 uur wakker maar die draait zich om en slaapt weer verder ook wij vallen nog even in slaap maar om half 6 zegt ons biologische klokje toch echt dat we wakker horen te zijn. Na een kort conclaaf is er besloten om bij de diner, waar we gisteravond zijn geweest, te gaan ontbijten.

Na een heerlijk ontbijt gaan we op pad we stappen in de metro richting het centrum van Seattle. Kosten 12 dollar voor 4 personen. In de metro komen we in gesprek met een man en die geeft aan dat we makkelijker via Chinatown kunnen reizen en daar op de 512 kunnen stappen dan kunnen we makkelijk blijven zitten tot Everett. Dus dat doen we kosten 15 dollar voor 4 personen. Lengte van de reis ongeveer 60km voor 27 dollar!!!!! Das nog eens een koopje!

Maar de vosjes zouden de vosjes niet zijn als er niet iets fout zou gaan! Want we missen onze overstap (omdat we niet wisten dat we die moesten hebben) en we moeten terug reizen met een andere bus! We zijn tegen half 12 bij Cruise America hier leveren we de koffers in maar we kunnen nooit optijd bij de boeing fabriek zijn voor onze rondleiding! (Om 12 uur zouden we daar ren rondleiding gaan doen) We gaan bellen. Telefoon aan het oor en na 4 keer doorverbonden te zijn hebben we de ticketbalie aan de lijn. Nadat we het verhaal hebben uitgelegd krijgen we gelukkig een nieuwe tijd aangeboden namelijk 13:30 dit moet lukken! Onze koffers laten we achter bij Cruise America en we gaan opzoek naar een bus die ons naar Boeing brengt. We vinden een bus maar die gaat pas over een uur! Das veel te laat! Er zit niets anders op we bellen een yellowcab want lopen is ook wel erg ver. (Dan zijn we nog te laat) Het nummer krijgen we van een vriendelijke mevrouw van een seven eleven.

De taxi arriveert snel en we zijn rijkelijk optijd bij Boeing. Onze kaartjes liggen al klaar en we hebben nog even tijd om rond te kijken bij het stukje "museum" hier zijn grote turbines te zien en met een korte uitleg van hoe het werkt er. (Er is natuurlijk veel meer te zien) We kijken hier een tijdje rond en tegen 13:20 moeten we verzamelen voor de rondleiding van de fabriek. We stappen in de bus en gaan naar het grootste gebouw ter wereld. (Zo wordt het ons verteld) we beginnen bij the queen of the sky de Boeing 747 (das die hele grote met een bult op zijn koppie). We zien erg veel onderdelen liggen maar niemand die werkt. We bekijken het hele proces van het samenvoegen van het in stukken liggende vliegtuig en aan het einde van loods 2 staat een in elkaar gebouwde Boeing 747. Helemaal in het groen. Dit is een soort bescherm coating deze wordt verwijderd als het vliegtuig naar een andere loods gaat voor het spuiten. We gaan verder en kijken naar het samenvoeg proces van de Boeing 787 en de 777. Hier staat ook de nieuwe Dreamliner van Boeing. Na een tour van 45 min zijn we weer bij ons startpunt. Tijd om de camper op te halen. We stappen weer in een yellowcab. Tegen half 4 zijn we bij Cruise America. Na een korte uitleg en een tour van de camper kunnen we gaan. Eerste stop, Wallmart! Boodschappen doen! Als dit klaar is gaan we rijden we willen weg uit de drukte van Everett en gaan richting de highway 2. Na een klein uurtje rijden komen we aan bij een camping. Deze stond in onze navigatie. Probleem 1. Het is een camping waar men lid van moet zijn. Probleem 2. Er is hier geen camping in de buurt. Probleem 3. Het word al donker. Niks aan te doen we zullen toch een plek moeten vinden om te staan vannacht. Dus we rijden verder. Het is nu echt donker en we rijden door allemaal bergpasjes. Het gaat dus niet erg snel. Onderweg komen we een camping tegen. Een state caming (dit zijn campings in natuurgebieden deze worden door de staat beheerd en onderhouden) maar deze is dicht. Uiteindelijk rijden we nog bijna 100 km. We komen in het dorpje Leavenworth bijna direct komen we langs een veld vol campers hier draaien we af en zetten ook wij de camper neer. Na even navragen blijkt het camppeer terrein bij het hotel te horen wat erbij staat. Het hotel heet der Ritterhof. Hmmm we waren toch in Amerika! Nu blijkt dat we in een beiers dorpje zijn! Het is heel erg druk want in dit dorpje vieren ze Oktoberfest! Blij dat we op plek zijn het is half 10! Nog eten want dat hadden we nog niet gedaan. Om half 11 lichtjes uit en slapen!