Lake Isabelle - Death Valley 12-10 - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Lake Isabelle - Death Valley 12-10 - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Lake Isabelle - Death Valley 12-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Vandaag gaan we richting Death Valley. We moeten ongeveer 150ml rijden. Dit keer over goed begaanbare wegen dus we schieten lekker op.

We rijden tussen de bergen door. Hier waait het erg hard en de camper schud flink door elkaar. Terwijl we rijden zien we net als in de wild west films een dood helemaal droog struikje over de weg rollen.

We verlaten deze weg bij Owens lake.... Maar er is geen Owens lake te bekennen! In de verte zien we een klein plasje met water en we gaan er maar van uit dat dit Owens lake is.... Alhoewel de kaart een meer aangeeft van twee keer het zuidlaardermeer. Hmmm

Goed we rijden nog een stuk verder en op een bordje staat ineens een heel verhaal maar het komt erop neer dat we de dessert inrijden oftewel de woestijn.

Uiteindelijk komen we een Vista punt tegen. De Vista punten zijn plekken in Amerika waar men kan stoppen om van het geweldige uitzicht te genieten. Dus vaak is een Vista punt ook zo geplaatst dan men precies op het mooiste punt kan stoppen om te genieten. We parkeren onze camper om even te filmen en wat foto's te knippen.

We rijden door een prachtig landschap komen langs zwarte en rode bergen, langs gestrekte vlaktes met alleen zand en een paar bosjes. We komen in het plaatsje dat Stovepipe Wells heet. Het was de bedoeling om hier te overnachten maar we beginnen te twijfelen. We kunnen ook vandaag nog door Death Valley rijden.

We besluiten om eerst naar de ingang van het park te rijden. Dit is bij Furnance Creek. Eenmaal hier zien we een camping met beschutting. Aangezien het op dit moment op z'n heetst is, lijkt het ons niet zo verstandig om door Death Valley te gaan. De camping waar we voor staan te kijken heeft echter geen beheerder. Na even navragen blijkt dat er een compleet resort naast deze camping is. We gaan naar het resort. Hier blijkt dat er een rv park bij is en dat we daar onze camper op stroom kunnen aansluiten. Gezien de temperatuur (38 graden) willen we graag de airco gebruiken en als dat via de aggregaat moet dan slaapt niemand op de camping. Dus we betalen iets meer en kunnen dan ook nog gebruik maken van het zwembad.

Parkeren, poten uit, slides uit, badpak aan en gaan. Een frisse duik......... dacht ik. Het water is echter net zo warm als in een jacuzzi. Geen frisse duik dus. Maar wel ff lekker gezwommen.

Morgen Death Valley met als eindpunt Vegas.

• 13 Oktober 2014 - 10:31

Jantje Falke:

Hoi Vosjes,
    Mooi om te lezen wat een geweldige uitzichten jullie hebben. Ook mooie foto's en we kijken graag uit naar jullie verdere ervaringen. Veel plezier en geniet van jullie tijd daar.
    Groetjes, Willem en Jantje

• 13 Oktober 2014 - 23:03

Leny:

heey Jaap,Tineke,Suzanne
    Leuk om jullie te volgen,zo te zien gaat alles prima.
    Super camper,veel indrukken.
    Geniet d'r van
    Groeten uit B.Oosterveld

• 14 Oktober 2014 - 18:50

Jaap Vos:

Hallo Vosjes

mooi om jullie te volgen in de USA
    mooie tijd gewenst

groet Van Grietje en Jaap