General Sherman 10-10 - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu General Sherman 10-10 - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

General Sherman 10-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Kings Canyon

Na een erg koude nacht, starten we onze zoektocht naar de General Sherman boom.

Voordat we weg gaan wassen we nog de laatste beetje was die we hebben. Dit is echt super goedkoop, 1,25 dollar voor een trommel in de wasmachine en 50 cent voor 20 min gebruik van de droger. Dus voor 6 dollar hebben we al onze kleren weer schoon en droog!

We zoeken nog een dump plek op voor ons afval water. En vullen onze schoon water tank weer bij! Zo we zijn er weer klaar voor!

Na ongeveer 15 min rijden komen we aan bij de route die je moet wandelen om bij de bomen te komen. We komen meerdere van de General Sherman bomen tegen en lezen erg veel informatie over deze prachtige giganten. Zo wegen 10 blauwe vinvissen ongeveer evenveel deze boom en hebben ze een speciale schors die vuur, insecten en ziektes afweert. Zo kunnen deze bomen zonodig worden. De boom groeit ook elk jaar vrolijk verder in hoogte en breedte.

We besluiten om weer terug te gaan naar de camping van onze eerste nacht in dit park, omdat we niet via de onderkant het park kunnen verlaten.

Al met al een rustige maar erg indrukwekkende dag.

Morgen gaan we richting lake Isabelle. Om zo naar death valley te gaan!