Kings Canyon 8-10 - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Kings Canyon 8-10 - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Kings Canyon 8-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Kings Canyon

Optijd opstaan want we moeten wee een heel stuk rijden. Wanneer we vetrekken gaan we door het park Yosemite en komen we over een bergpas. Naast ons is een erg diep ravijn en er zijn geen vangrails.

Tijdens onze tocht zien we dat er al veel bomen zijn verbrand en dat hier vaak bosbranden zijn. Terwijl we verder gaan met onze beklimming zien we in de verte een bosbrand gaande, wegen zijn afgesloten vanwege de brand en helicopters proberen de brand te blussen. Desondanks hebben we elke keer een geweldig uitzicht op de vallei.

Ons doel is om naar glacier point te gaan maar eenmaal bij de afslag mogen we er niet inrijden met onze camper. Dan maar naar het volgende punt waar we naar toe willen mariposa grove. Maar ook hier mogen we niet naar toe rijden met onze camper.

Erg jammer dat we nergens naar toe mogen (elk voordeel heeft een nadeel, we hebben heel veel ruimte in de camper maar door de lengte mogen we niet over elke weg rijden). We gaan verder onderweg naar Kings Canyon en Sequoia national park. We rijden via Fresno en gaan op de 180 richting Kings Canyon. Opeens zijn we in een erg groot dorp wat niet op de kaart staat.......... Oftewel we zijn verkeerd gereden. Even zijn onze navigatie Truus en navigatie Suus eruit maar beide weten zich te oriënteren en we komen na een kleine omweg (50km om) weer op de goede weg naar Kings Canyon. We komen aan in Kings Canyon net als bij Yosemite kom je binnen en aan je rechter kant staat een groot visitors center. We gaan hier naar binnen om een camping plek te reserveren. Het werkt hier echter net iets anders. Je zoekt een camping uit daar mag je zelf weten waar je gaat staan (zolang het maar een kampeerplek is) je gaat naar het meldingen bord en je haalt een geel envelopje vult je gegevens in doet het geld erin wat de camping kost stopt het in een grote metalen koker en klaar..... Dus er zijn heel veel mensen die laat aankomen hun tent in het donker opzetten en 's morgens heel vroeg weer vertrekken. Natuurlijk zonder te betalen....
We rijden naar de camping maar gaan eerst naar de sequoia general grant kijken.
Dit is al enorme grote boom (dan te bedenken dat de general Sherman nog groter is). We lopen een korte route die om een paar van deze grote generalen gaat. Dan komen we bij een omgevallen boom, uit een informatie bord blijkt dat deze bomen bijna niet verteren en er staat een foto naast de tekst van 114 jaar jonger en de boom ziet er nog bijna hetzelfde uit. We lopen door de omgevallen generaal die helemaal hol is vanbinnen.

Na deze erg leuke stop gaan we naar onze camping.

Morgen gaan we het park verder bezichtigen en gaan we richting de General Sherman boom.