San Francisco 5-10 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu San Francisco 5-10 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

San Francisco 5-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vroeg op vandaag gaan we met de veerpont over naar San Francisco een reis van ongeveer 45 min. De vriendelijke meneer van de Camping waar we op staan wil ons wel naar de veerpont brengen. 9:15 uur staan we bij het kantoor en de eigenaar brengt ons naar de veerpont.

Terwijl deze nog niet goed en wel de aanleg plaats heeft vertrokken doemt er een gevangenis op aan onze linker kant. San Quentin. Toch wel 1 van de meest bekende gevangenissen van de VS.

Na ongeveer een half uur varen doemt de Golden Gate brug op vanachter een heuvel. De onderkant van de brug kunnen we echter niet zien want er hangt een dikke mist bij de brug en het grootste gedeelte van de baai. Na nog een keer goed kijken zie ik onder een dikke laag mist een gebouw staan in het water, Alcatrez.

We meren aan om ongeveer 10:15 uur bij pier 2. Nu moeten we naar Pier 31/33 tussen deze pieren vertrekt de boot naar Alcatrez. Het is ongeveer een klein half uur lopen en dan komen we aan bij de pier. Net optijd want om 11 uur vertrekt onze boot. (We hadden van te voren al gereserveerd). Wanneer we bij Alcatrez aankomen is de mist bijna weg. We beginnen aan onze indrukwekkende tour door de gevangenis blokken, door middel van een audiotour. (Lekker makkelijk in het Nederlands). Een erg mooie en indrukwekkende tour. De cellen waar de gevangenen in zitten is 2 bij 3 meter. 1 cel per persoon en 3 rijen hoog. (336 gevangenen kon de gevangenis houden) Wanneer we in een speciale afdeling komen voor moeilijke gevangenen, komen we langs de cellen waar o.a. Capone en Straut (the bridman) hebben gezeten.

We gaan terug naar het vaste land en lopen nu in Richting van de Fishermanswarf. Een erg gezellige en drukke plek hier scoor ik ook men t-shirt van het Rock cafe!