Highway 1 (part 3) 4-10 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Highway 1 (part 3) 4-10 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Highway 1 (part 3) 4-10

Door: 'S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag beginnen we aan ons laatste stuk Highway 1.
We zetten koers richting San Francisco 2,5 uur rijden volgens onze navigatie. Na een kilometer of 20 besluiten we dat we moeten tanken. Dus het eerste tankstation wat we tegen komen stoppen we om te tanken. Pay First staat op het tankstation, eerst betalen.... Dat zijn wij niet echt gewend maar goed we bedenken hoeveel als er ongeveer in kan (wat echt heel veel is aan gezien er een tank van 284 liter onderzit). Na te hebben betaald willen we gaan tanken als we de slang proberen in te pluggen in dat enorme gevaarte wat we camper noemen blijkt de slang te kort is en we moeten eerst heen en weer steken met de camper voordat we kunnen tanken. Maar het lukt en we kunnen onze weg vervolgen.

Na een klein uurtje rijden gaan we op jacht naar een supermarkt. Na 1 keer bij de Walmart en 1 keer bij de Vons te zijn geweest beslissen we dat we toch maar weer voor een Walmart gaan. Een half uurtje omrijden in totaal voordat we weer onze weg kunnen vervolgen.

Na een tijdje begint de weg toch wel erg druk te worden. Geen wonder aangezien het zaterdag en heel San Francisco en omstreken op deze mooie dag naar het strand wil. Het is ook gewoon 30 graden.

Voordat we het door hebben rijden we midden in San Francisco een hele mooie stad van wat wij nu al kunnen zien. Tussen het drukke verkeer (3 lanen die helemaal vol staan) schiet een motorrijder tussendoor, deze rijd veel te snel en dat moet mis gaan. Dit gebeurd dus ook wanneer hij achterop een auto klapt.

Dan als uit het niets doemt daar ineens de Golden gate bridge op. Hier gaan we over en vanaf de brug kunnen we Alcatraz al zien liggen. Ongeveer 12 km buiten San Francisco vinden we onze rustplaats voor de komende twee nachten. Golden gate rv park gelegen aan de San Francisco bay. Met andere woorden zitten we tussen de trailerpark trash! Maar daar horen we op dit moment ook bij dus dat klikt prima!

Morgen gaan we met de boot over naar pier 39 en Alcatrez......