Hollywood 27-10 - Reisverslag uit Acton, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Hollywood 27-10 - Reisverslag uit Acton, Verenigde Staten van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Hollywood 27-10

Door: S Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

30 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Acton

We moeten vroeg op wat geen probleem is want het is hier koud en de trein die de hele tijd toetert (ook midden in de nacht) komt langs de camping. Om kwart over 8 rijden we naar Santa Clarita 12 mijl verderop. We komen langs veel grote winkels en pap besluit om in Santa Clarita te blijven tot we terug zijn. We spreken af dat we de trein van kwart voor 5 terug nemen dan zijn we om 6 uur weer terug net voordat het donker word.

We kopen onze trein kaartjes en stappen in een erg hoge trein. (Metrolink genaamd) om stipt 9 uur rijden we en om 10 uur staan we op Union station. We moeten metro kaarten hebben bij een paal staat er dat we een tap kaart moeten hebben. Hmmmm toch maar even vragen aan de balie. Daar blijkt dat we een kaart moeten kopen voor 1 dollar. Oké we moeten dus weer twee kaarten kopen omdat je niet op 1 mag. ( dit probleem hadden we in San Francisco ook al. Daar moesten we een kaart kopen en daar geld opzetten wat alleen met hoge bedragen kon. Dus hebben we geprobeerd om met 2 man op 1 kaart te reizen maar dat mocht niet). Op internet had ik gekeken (net voordat ook men telefoon geblokkeerd werd) dat we moeten uitstappen op Hollywood highland. Maar wanneer we bij Hollywood Vine (station voor Hollywood highland) zijn, wordt er gezegd dat we voor de walk of Fame en het Chinese theater moeten uitstappen. Dit doen we dus maar en idd we staan op de walk of Fame maar geen Chinese theater te zien. We lopen ongeveer een half uur langs alle sterren op de grond en daar is het Chinese theater ( vroeger werden hier de oscars gehouden).

We hebben besloten om een hop on hop of bus reis door de stad te doen. Als we de kaartjes voor de bus willen kopen blijkt dat ik niet zoveel geld meer heb (88 dollar). Mam heeft alleen een pinpas en die kunnen we eigenlijk nergens gebruiken alleen bij een ATM oftewel een pinautomaat. We vragen of de dame van de kaartjes weet waar een automaat is. Ze vraagt hoeveel we wel hebben en das 82 dollar. En binnen een minuut hebben we korting en mogen we voor 78 dollar mee ( 10 dollar goedkoper!) altijd goed!

We komen met de bus langs veel leuke punten. Ook via de farmers market een markt die heel lang geleden is ontstaat door boeren als ruil plek. Nu zijn er veel restaurantjes en verkopers met verse producten (vlees, fruit, groenten). Hier stappen we uit. Het is erg leuk. De markt bestaat uit allemaal eetstalletjes met smalle gangen erdoorheen waar tafels met stoelen staan overal zitten mensen te eten. Er hangt een gezellige sfeer. We lopen hier een tijd ronde eten wat en gaan weer terug op de bus. Die brengt ons via allemaal attractie punten weer terug bij het Chinese theater. Hier lopen we nog wat rond in wat souvenir winkels en op de walk of Fame waar veel verklede mensen staan (1 man lijkt sprekend op Johnny Depp, echt heeeeel veel) met je op foto willen. We besluiten dan weer terug te gaan (de tijd gaat altijd heel snel). Eenmaal weer op Union station kopen we bij de Starbucks een kop gewone koffie en een eis koffie (mijn nieuwe verslaving).

We gaan naar perron 4 waar we vanaf vertrekken. Het duurt een tijdje en dan horen we dat we van perron moeten wisselen we moeten naar perron 10 dus met alle wachtende mensen (een man of 200) gaan we naar perron 10 het is nu al bijna 16:45 dus de vertrektijd van de trein. Het duurt en duurt en duurt en uiteindelijk komt de trein een kwartier te laat aan. Nu moet iedereen nog in de trein en hebben we dus bijna een half uur vertraging. Wanneer we terug zijn bij de camper schemert het al en tegen de tijd dat we op de camping zijn is het al donker.

We hebben een erg leuke dag gehad. Morgen gaan we opruimen, inpakken, schoonmaken wassen en nog even shoppen ( er is namelijk een dress for less in Santa Clarita en paps wil wel ff taxi spelen).